Өнімнің белгіленген талаптарға сәйкестігін растайтын сапа мен қауіпсіздіктің ең жақсы кепілі нарыққа қауіпті өнімді жеткізуге кедергі келтіретін тиімді құрал ретінде сертификаттау болып табылады.
Берілген сәйкестік сертификаттарының және тіркелген сәйкестік туралы декларациялардың түпнұсқалығын келесі сілтемелер бойынша тексеруге болады:
КО(ЕАЭО) бірыңғай тізілімі
Сәйкестік сертификаттарын тексеру
- Беларусь Республикасы
- Қазақстан Республикасы
- Ресей Федерациясы (сілтеме 1, сілтеме 2)
- Армения Республикасы
Сәйкестік туралы Декларация
- Беларусь Республикасы
- Қазақстан Республикасы
- Ресей Федерациясы (сілтеме 1, сілтеме 2)
- Армения Республикасы
- автокөліктер – (Астана, Кокшетау, Костанай, Усть-Каменогорск, Шымкент);
- жүк көтергіш механизмдер мен құрылғылар (автокрандар, аспалы крандар, шөміштер, грейдерлер, жүкшығырлар, жүк көтергіштер) – (Астана, Өскемен қ.,Алматы, Ақтөбе, Қостанай, Қарағанды, Көкшетау, Павлодар);
- темір жол саласы (тежегіш құрылғылар мен олардың бөліктері, рельсті көтергіштер және т.б.) – (Ақтөбе, Қарағанды, Қостанай, Қызылорда, Семей, Павлодар, Петропавл, Шымкент);
- Мұнай кәсіпшілігі жабдықтарының, арматуралардың және құбыр желілерінің қосылымдарының өшіру және реттеу сақтандырғыш клапандары (балондық редукторлар, кескіштер, вентильдер, ысырмалар) – (Қарағанды, Қостанай, Павлодар, Орал, Астана);
- кабель өндірісі – (Ақтөбе, Алматы, Астана, Қарағанды, Қостанай, Павлодар, Орал, Өскемен, Шымкент);
- машина жасау өнеркәсібінің өнімдері – (Кокшетау,Ақтөбе, Алматы, Астана, Қарағанды, Қостанай, Қызылорда, Павлодар, Петропавл, Орал, Өскемен);
- металл кесетін және ағаш өңдеу станоктары – (Кокшетау,Өскемен, Ақтөбе, Алматы,Қарағанды, Қызылорда,Павлодар, Уральск, Астана);
- ауыл шаруашылығы машиналары (өсімдіктердің жемістерін жинауға және тазалауға арналған машиналар, шөп шабатын машиналар, шөп шабатын машиналар, доңғалақты тракторлар, шынжыр табанды тракторлар және тіркемелер) – (Астана, Кокшетау, Костанай, Павлодар).
- ағынды сулар, ағынды сулар, шламдар – (Алматы, Қарағанды);
- минералды шикізат және минералды шикізат өнімдері (тау жыныстары, марганец, кварц, алюминий, хром кендері, концентраттар, кокс) – (Алматы, Қарағанды);
- топырақ, жер – (Қарағанды, Алматы);
- көмір өнімдері – (Қарағанды, Павлодар).
- атыс қаруы (револьверлер, тапаншалар, тегіс ұңғылы, винтовкалар, патрондар, пышақтар, қылыштар, қылыштар, гранаталар) – (Уральск)
- тамақ өнімдері – (Барлық филиалдар);
- ауыл шаруашылығы өнімдері – (Барлық филиалдар).
- пластикалық құбырлар, полиэтилен құбырлар және т.б. – (Ақтөбе, Алматы, Көкшетау, Қостанай, Павлодар, Петропавл, Талдықорған, Тараз, Орал, Өскемен, Шымкент).
- жиһаз және ағаш өңдеу өнеркәсібі өнімдері – (Қызылорда, Ақтөбе, Тараз, Алматы, Астана, Қарағанды, Қостанай, Павлодар, Петропавл, Семей, Орал, Өскемен).
- металлургиялық өнеркәсіп (болат прокат) – (Алматы, Қарағанды, Қостанай, Павлодар);
- металл бұйымдары (әртүрлі диаметрлі құбырлар, жартылай фабрикаттар, болттар, гайкалар, шпилькалар, мойынтіректер) – (Алматы, Қарағанды, Қостанай, Павлодар, Петропавл, Тараз, Орал);
- металдар және бейметалдар – (Ақтөбе, Алматы, Қарағанды, Павлодар);
- металдар мен қорытпалар, металлургиялық өнімдер – (Алматы, Қарағанды, Павлодар);
- санитарлық бұйымдар (ванна, болат, эмальданған раковиналар және т.б.) – (Алматы, Қарағанды, Қостанай);
- әртүрлі профильді арматура, алюминий, шойын, мыс, қола қорытпалары – (Алматы, Қарағанды, Қостанай, Павлодар,);
- цистерналар, құбырлар, прокаттар (бұзбайтын бақылау) – (Ақтөбе, Алматы, Қарағанды, Павлодар, Тараз, Орал);
- құбырлар, өнеркәсіптік құбырлар фитингтері, арматуралар және т.б. – (Ақтөбе, Алматы, Астана, Қарағанды, Қостанай, Павлодар, Орал, Өскемен).
- құрылыс және жол-құрылыс материалдары мен конструкциялары – (Барлық филиалдар).
- ойыншықтар – (Ақтөбе, Алматы, Астана, Қарағанды, Көкшетау, Қостанай, Орал, Өскемен);
- жеңіл өнеркәсіп – (Ақтөбе, Алматы, Астана, Қарағанды, Қостанай, Қызылорда, Павлодар, Тараз, Орал, Шымкент);
- парфюмериялық және косметикалық өнімдер және тұрмыстық химия – (Алматы, Астана, Қарағанды, Көкшетау, Қостанай, Павлодар, Петропавл, Тараз, Орал, Өскемен, Шымкент);
- ыдыс-аяқ, пленка, қағаз және т.б. – (Ақтөбе, Алматы, Астана, Қарағанды, Көкшетау, Қостанай, Қызылорда, Павлодар, Петропавл, Орал, Шымкент);
- санитарлық-гигиеналық өнімдер – (Ақтөбе, Алматы, Астана, Көкшетау, Қарағанды, Қостанай, Павлодар, Петропавл, Орал, Өскемен, Шымкент);
- жеке қорғаныс құралдары – (Ақтөбе, Алматы, Астана, Қарағанды, Қостанай, Қызылорда, Павлодар, Петропавл, Тараз, Орал, Өскемен);
- орауыш ыдыстар (бөтелкелер, шыны банкалар, жәшіктер, ағаш, қағаз жәшіктер) және басқа да халық тұтынатын тауарлар – (Ақтөбе, Алматы, Астана, Қарағанды, Көкшетау, Қостанай, Қызылорда, Павлодар, Петропавл, Семей, Тараз, Орал, Өскемен, Шымкент).
- Қатты, сұйық және газ тәрізді отынмен жұмыс істейтін жылыту жабдықтары (газ жылыту пештері, су жылыту құрылғылары, жылыту қазандықтары) – (Ақтөбе, Алматы, Қарағанды, Қостанай, Павлодар);
- тамақ өнеркәсібі, сауда және қоғамдық тамақтану үшін технологиялық жабдықтар – (Актобе, Алматы, Костанай, Павлодар, Уральск).
- тыңайтқыштар, тұқым қорғау құралдары – (Кокшетау, Алматы, Караганда, Павлодар, Тараз, Костанай).
- мұнай өнімдері, отын және газ-мұнай шикізаты – (Ақтөбе, Атырау, Қарағанды, Көкшетау, Қостанай, Қызылорда, Павлодар, Семей, Тараз, Орал, Шымкент);
- жанармай қоспалары, мұздатуға қарсы сұйықтықтар, химиялық реагенттер – (Атырау, Кокшетау, Костанай, Кызылорда, Тараз, Шымкент);
- шиналар – (Астана, Қостанай, Өскемен).
- конденсаторлар – (Актобе, Алматы, Уральск);
- күзет және өрт сөндіру жабдықтары (басқару қалқандары, панельдер, консольдер, тарату қалқандары және электр жабдықтарына арналған негіздер) – (Актобе, Алматы, Костанай, Уральск);
- радиотехникалық өнімдер (мониторлар, дыбыс жазғыштар, дыбыс шығарғыштар, калькуляторлар, қоректендіру қондырғылары және т.б.) – (Актобе, Алматы, Астана, Костанай, Павлодар, Уральск);
- радиобайланыс, радио деректерді беру және ескерту жүйелері – (Актобе, Алматы, Астана, Костанай, Павлодар, Уральск);
- электр бұйымдары – (Ақтөбе, Алматы, Қарағанды, Қостанай, Павлодар,Астана, Уральск);
- тұрмыстық электр бұйымдары – (Ақтөбе, Алматы, Қарағанды, Қостанай, Павлодар, Орал);
- электрондық өнімдер – (Актобе, Алматы, Костанай, Павлодар, Уральск, Астана)
- жанармай құю станциялары мен мұнай өнімдері базалары – (Ақтөбе, Қарағанды, Қызылорда, Орал, Шымкент);
- қонақ үй – (Алматы, Астана, Атырау, Актобе, Костанай, Семей, Уральск);
- қоғамдық тамақтандыру (асханалар, кафелер, мейрамханалар, барлар, клубтар) – (Барлық филиалдар);
- көлік құралдарына техникалық қызмет көрсету және жөндеу – (Ақтөбе, Астана, Көкшетау, Қостанай, Павлодар, Талдықорған, Орал, Өскемен, Шымкент);
- химиялық тазалау – (Ақтөбе).
- өсімдік және жануарлардан алынатын органикалық өнімдерді, өңделген органикалық өнімдерді өндіру;
- өсімдік тектес органикалық өнімдерді өндіру;
- өңделген органикалық өнімдер. (Астана)
1. Қазақстан Республикасының Мемлекеттік техникалық реттеу жүйесінде өнімді сертификаттау тәртібі Жүктеу
2. Қазақстан Республикасының Мемлекеттік техникалық реттеу жүйесіндегі өнімді сертификаттау схемалары Жүктеу
3. Өнімнің Қазақстан Республикасы техникалық регламентінің талаптарына сәйкестігін сәйкестікті декларациялау нысанында растауды Жүктеу
4. Кеден одағында өнімді сертификаттауды Жүктеу
5. Кеден одағында өнімді сертификаттау схемаларын Жүктеу
6. Өнімнің Кеден одағының техникалық регламентінің талаптарына сәйкестігін сәйкестікті декларациялау нысанында растауды Жүктеу
7. Кеден одағында өнімнің сәйкестігін декларациялау схемаларын Жүктеу
8. Қызметтерді сертификаттау тәртібін Жүктеу
9. Қызметтерді сертификаттау схемалары және оларды қолдануды Жүктеу
10. Сертификаттау саласын кеңейту немесе қысқартуды Жүктеу
11. Сәйкестік сертификатының қолданылуын немесе сәйкестік туралы декларацияларды тіркеудің қолданылуын тоқтата тұру (жою), сертификаттаудан бас тартуды Жүктеу
12. Сәйкестік белгілерін қолдану тәртібін Жүктеу
1 Жалпы ережелер
1.1 Осы талаптар барлық мүдделі тараптар үшін ашық болып табылады және шағымдар мен шағымдармен жұмыс істеу тәртібін белгілейді:
- қызметтерді тұтынушылар сондай-ақ басқа да мүдделі тараптар;
- аккредиттеу органдарының;
- мемлекеттік басқару органдарының;
- заңды және жеке тұлғалар.
және қызметтерді тұтынушылардан шағымдармен.
1.2 “Ұлттық сараптау және сертификаттау орталығы” АҚ (бұдан әрі – Филиал) өнімдері мен қызметтерінің сәйкестігін растау жөніндегі орган филиалының персоналы және тартылатын персонал техникалық регламенттердің, нормативтік құқықтық актілердің және нормативтік құжаттардың талаптарына сәйкес қызметтерді орындайды, сондай-ақ ықтимал наразылықтардың, апелляциялар мен шағымдардың алдын алуға (шағымдарды табу және жою) бағытталған әрекеттерді орындайды ықтимал шағымдардың, апелляциялар мен шағымдардың себептері).
2 Шағымдарды, апелляцияларды және шағымдарды қабылдау, тіркеу
2.1 Наразылықтардың, апелляциялар мен шағымдардың түсу арналары: қағаз және электрондық жеткізгіштердегі кіріс хат-хабарлары, бұқаралық ақпарат құралдары, мүдделі тараптардың өтініштері, оның ішінде ішкі шағымдар, ауызша өтініштер, телефон қоңыраулары болуы мүмкін.
2.2 Шағым, апелляция және шағым түскен кезде шағым, апелляция және шағым түскен күні тұтынушылардың шағымдарын, апелляцияларын және шағымдарын тіркеу журналында тіркеледі.
Филиал наразылықтарды, апелляциялар мен шағымдарды алғанын растайды және одан әрі жұмыс барысы мен қол жеткізілген нәтиже туралы шағым, апелляция немесе шағымды берушіге хабарлайды.
3 Шағымдар мен шағымдарды қарау
3.1 Шағым немесе шағымды алғаннан кейін Филиал осы шағым немесе шағымның филиал қызметіне қатысы бар-жоғын анықтайды және егер болса, онымен жұмысты бастайды.
3.2 Филиалға келіп түскен клиентке қатысты кез келген шағым немесе шағым бойынша осы клиенттің атына сұрау жіберіледі.
Тіркелген шағым немесе шағымды бөлімше басшысы:
- шағым немесе шағым филиалдың (филиал бөлімшесінің)жұмысындағы кемшілік болып табылатындығын анықтау;
- шағымның немесе шағымның пайда болу себебін анықтау;
- қажетті түзету және алдын алу іс-шараларын әзірлеу.
3.3 Талдау тиісті жұмысқа немесе қызметке қойылатын талаптарды айқындайтын техникалық регламенттер, нормативтік құқықтық актілер және нормативтік құжаттар негізінде жүргізіледі. Тиісті жұмысқа, қызметке немесе Филиал құжатына қойылатын талаптарға қатысты шағымдардың немесе шағымдардың заңдылығы шешім қабылдау үшін өлшем болып табылады.
3.4 Шағым немесе шағым берушіге хабарланатын шешімді шағым немесе шағым нысанасына қатысы жоқ тұлға (- лар) қабылдайды (немесе қарайды және бекітеді). Шағымдар немесе шағымдар негізді болған жағдайда түзету және алдын алу іс-әрекеттері әзірленеді және орындалады,
мерзімдері мен орындаушылары. Шағымдар мен наразылықтардың себептерін тексеру және жою нәтижелері сапа жөніндегі кеңестің және қызметіне осы шағым немесе кінә қою жататын орындаушы бөлімшенің назарына міндетті түрде жеткізіледі.
3.5 Шағымды немесе шағымды талдау және өңдеу нәтижелері жазбаша түрде осы шағым немесе шағым түскен ұйымның назарына жеткізіледі. Шағым немесе шағым негізсіз болған жағдайда шағымда немесе шағымда көрсетілген жағдайға қатысты филиалдың іс-әрекетінің дұрыстығын дәлелдеумен ресми жауап дайындалады. Жауапта техникалық регламенттерге, нормативтік құқықтық актілерге және талаптарына сәйкес жұмыс орындалған немесе қызмет көрсетілген нормативтік құжаттарға сілтемелер келтірілуге тиіс.
3.6 Шағымдар немесе наразылықтар бойынша қабылданған іс-қимылдардың нәтижелері филиалдың сапа жөніндегі Кеңесіне жеткізіледі.
4 Апелляцияларды қарау
4.1 Келіп түскен апелляцияны басқару жөніндегі іс-қимылдарды филиал директоры сәйкестікті растау және сертификаттық шешім қабылдау бойынша осы жұмыстарды жүргізуге қатыспаған адамға (адамдарға) тапсырады. Бұл тұлға апелляция пәні бойынша құжаттарды жинау және дайындау және оларды алдын ала талдау үшін жауапты болады.
4.2 Апелляцияны алдын ала талдау апелляцияның негізділігін анықтау, апелляцияның пайда болу себебін анықтау және алынған апелляцияға қатысты қажетті іс-әрекеттерді айқындау мақсатында осы апелляция құзыретіне жататын бөлімше басшысымен бірлесіп жүргізіледі. Бұл ретте апелляция берген адам ұсынған шараларды ескере отырып, апелляцияның қанағаттандырылуы мүмкін бе екені айқындалады. Апелляцияны талдау техникалық регламенттер, нормативтік құқықтық актілер және тиісті жұмысқа, өнімге, қызметке немесе құжатқа қойылатын талаптарды айқындайтын нормативтік құжаттар негізінде жүргізіледі.
4.3 Апелляция заңсыз сипатта болуы мүмкін, өйткені ол көрінеу дұрыс әрекеттер мен филиал қызметінің нәтижелеріне берілуі мүмкін. Апелляция негізделген жағдайда жауапты тұлға қажетті іс-қимылдар жоспарын әзірлейді, нақты мерзімдер мен филиалдың жауапты бөлімшесін айқындайды тиісті әрекеттерді орындау.
4.4 Талдау нәтижелері және барлық апелляциялар бойынша әзірленген іс-әрекеттер апелляциялық комиссияға түпкілікті шешімді мақұлдау және қабылдау үшін ұсынылады сәйкестікті растау жөніндегі органның
4.5 Сәйкестікті растау жөніндегі органның апелляциялық комиссиясы қабылдаған шешім, сондай-ақ филиал тарапынан апелляцияны талдау және өңдеу нәтижелері апелляцияға өтініш берушіге жазбаша түрде жеткізіледі.
4.6 Егер өтініш беруші апелляцияны қарау нәтижелеріне қанағаттанбаса, онда ол филиалдың әрекетіне аккредиттеу жөніндегі уәкілетті органның апелляциялық комиссиясына шағым беруге құқылы.
4.7 Апелляция негізсіз болған жағдайда жауапты тұлға өтініш берушінің атына апелляция берілген жағдайға қатысты филиал іс-әрекетінің дұрыстығын дәлелдеумен ресми жауап дайындайды. Жауапта техникалық регламенттерге, нормативтік құқықтық актілерге және талаптарына сәйкес сәйкестікті растау туралы шешім қабылданған нормативтік құжаттарға сілтемелер келтірілуге тиіс.
5 Жауапты қалыптастыру
Шағымдарға, апелляцияларға және шағымдарға жіберілетін барлық жауаптар филиалдың фирмалық бланкілерінде ресімделеді. Шағымға, апелляцияға немесе шағымға жауаптың екінші данасы тиісті орындаушылардың, сондай-ақ орындауға тартылған бөлімшелер басшыларының, мамандардың бұрыштамаларымен және осы құжат бойынша барлық хат алмасулар филиалдың бекітілген істер номенклатурасына сәйкес іске тігіледі.
“ҰлтССО” АҚ-ның қызметі өзін-өзі қаржыландыру негізінде жүзеге асырылады. Сәйкестікті растау саласында жүргізілетін жұмыстарға еңбек шығындарын есептеу “Баға белгілеу тәртібі” ММ 00.01-де белгіленген. “ҰлтССО”АҚ Жарғысына сәйкес сәйкестікті растау жөніндегі қызметті жүзеге асырудан түскен кірістер табыс көздері болып табылады.
Жұмыс құны және есеп айырысу тәртібі
Сәйкестікті растау жөніндегі жұмыстарды жүргізуге байланысты шығыстарды өтініш беруші жасалған шарт негізінде оның нәтижелеріне қарамастан төлейді.
Сәйкестік сертификатын беру шартқа сәйкес сертификаттау жөніндегі жұмыстар толық төленгеннен кейін жүргізіледі.
Жұмыстарды жүргізу үшін Тапсырыс беруші өтінім беруші таңдаған сертификаттау схемасына сәйкес орындалатын жұмыстардың көлемін ескере отырып, Орындаушыға соманы төлейді.
Есеп айырысу Орындаушының есеп айырысу шотына ақша аудару жолымен 100% алдын ала төлем түрінде немесе тиісті шотты алған күннен бастап 3 банктік күннен кешіктірмей қолма-қол кассаға жүргізіледі.
Шарттың қолданылу кезеңінде шығарылатын өнімнің түр-түрін кеңейткен жағдайда жұмыстардың құны ұсынылған өтінімге сәйкес ұсынылған шоттар негізінде айқындалады.
Сертификатталған өнімге инспекциялық бақылау жүргізгені үшін төлем жеке берілген шоттар негізінде жүргізіледі.
Орындаушы маманының шарт бойынша жұмыстарды орындау үшін шығуы қажет болған жағдайда, іссапар шығыстарын Тапсырыс беруші қосымша төлейді.
Сәйкестік сертификатын беруден дәлелді бас тарту берілген жағдайда, ақша қаражаты Тапсырыс берушіге қайтарылмайды.
Жұмыстарды орындау және тапсыру тәртібі
Орындаушы төлем түскеннен кейін жұмыстарды орындауға кіріседі. Жұмыстар аяқталғаннан кейін тараптар орындалған жұмыстар актісін ресімдейді.
Тапсырыс берушінің құқығы:
1. Оны орындау процесіне араласпай, жұмыстың барысы мен сапасын мезгіл-мезгіл тексеріп отырыңыз.
2. Сәйкестік белгісін сәйкестікті растау саласындағы мемлекеттік техникалық реттеу жүйесінің қағидаларында белгіленген өнімнің нақты бейнесін, сыртқы әсерлерге төзімділігін, жарамдылық мерзімі ішінде ұзақ мерзімділігін қамтамасыз ететін ыңғайлы тәсілдермен қолдану.
3. Сәйкестік белгісі келісім-шарт бланкілеріне, тауарға ілеспе құжаттарға, ресми бланкілерге, өнімге, ыдысқа этикеткаларға жазылуы, сәйкестік белгісі жарнамалық, баспасөз басылымдарында, маңдайшаларда қолданылуы тиіс.
Тапсырыс беруші міндетті:
1. Нәтижелерге қарамастан, жұмыстарды жүргізуге байланысты барлық шығыстарды белгіленген тәртіппен төлеу.
2. Өндірісті зерттеу және үлгілерді іріктеу үшін жағдай жасау.
3. НҚ талаптарына сәйкес өнімді сертификаттау сынақтарын өткізу үшін іріктелген үлгілерді жеткізу.
4. ӨжҚ СРО-ға жеткізілген тиісті өзгерістерді іске асыру үшін өнімге қойылатын талаптарды қоса алғанда, белгіленген сертификаттау талаптарын үнемі орындау.
5. Сертификатталған өнімнің өз өніміне белгіленген талаптарға сәйкестігін қамтамасыз ету.
6. Өткізу үшін қажеттінің барлығын қамтамасыз ету:
- құжаттар мен жазбаларды қарауға ұсынуды, сондай-ақ Тапсырыс берушінің тиісті жабдығына, орналасқан жеріне, аумағына, персоналына қосалқы мердігерлеріне қол жеткізуді қоса алғанда, бағалау және инспекциялық бақылау;
- шағымдарды қарау;
- қажет болған жағдайда байқаушылардың қатысуы;
7. Сертификаттау саласына сәйкес сертификаттауға талап қою (сертификаттау жүзеге асырылатын өнімдер).
8. Өнімді сертификаттауды ӨжҚ СРО беделіне нұқсан келтіруі мүмкін етіп пайдаланбау, сондай – ақ ӨжҚ СРО біреуді жаңылыстыратын немесе заңсыз деп санайтын өз өнімін сертификаттауға қатысты ешқандай мәлімдеме жасамау.
9. Сәйкестік сертификатының қолданысы тоқтатылғаннан, тоқтатылғаннан немесе тоқтатылғаннан кейін сертификаттауға қандай да бір сілтемелері бар барлық жарнамалық материалдарды пайдалануды тоқтату және сәйкессіздіктің анықталған себептерін ӨжҚ СРО – мен келісілген түзету іс-әрекеттері арқылы бір айдан аспайтын мерзімде жою.
10. Сәйкестік сертификатының күші жойылғаннан кейін, сәйкестік сертификатының күшін жою туралы шешім берілген күннен бастап 3 күн ішінде ӨжҚ СРО-ға күші жойылған сәйкестік сертификатын қайтаруға міндетті.
11. Толық немесе сертификаттау схемасында көрсетілген сертификаттау құжаттарының көшірмелерін басқа адамдарға беріңіз.
12. ӨжҚ СРО белгілеген талаптарды немесе сертификаттау схемасында көрсетілгендей, құжаттар, брошюралар немесе жарнамалық брошюралар сияқты ақпарат құралдарында өз өнімдерін сертификаттауға сілтеме жасаған кезде.
13. Сәйкестік белгісін пайдалануға қатысты сертификаттау схемасында белгіленген барлық талаптарды, сондай-ақ өнім туралы ақпаратқа қойылатын талаптарды сақтау.
14. Тиісті стандарттарда немесе өзге де нормативтік құжаттарда белгіленген сәйкестік белгісіне қойылатын ережелер мен талаптарды толық көлемде сақтау, сол арқылы сәйкестік белгісін дұрыс пайдаланбау.
15. Сәйкестік сертификатының қолданылу мерзімі аяқталғаннан және оның күші жойылғаннан кейін сәйкестік белгісін пайдалануды автоматты түрде тоқтату қажет.
16. Сәйкестікті растау рәсімінен өткен өнімнің қауіпсіздігі мен сапасы және Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес сәйкестік белгісін қолданудың дұрыстығы үшін жауаптылықта болады.
17. Сайтта орналастырылған СТ1. 06 тармақтарының талаптарын сақтау.
18. Біріктірілген IAF MLA белгісін СРО үшін пайдалануға болмайды.
19. Өзінің жарнамалық материалдарында IAF MLA мен IAF біріктірілген белгісін пайдалану туралы келісімге қол қойған, “ҰАО” ЖШС аккредиттелген “ҰлтССО” АҚ ӨжҚ қызметін пайдалану туралы жалпы сілтемелер жасау.
20. “ҰлтССО”АҚ ӨжҚ СРО алдын ала рұқсатымен ғана көшірмесін түсіру немесе өзінің жарнамалық материалдарына, өнімге сәйкестік сертификаттарына енгізу.
21. Сертификаттау талаптарын орындауға қатысты өзіне белгілі болған барлық шағымдар туралы жазбалар жасаңыз және осы жазбаларды ӨжҚ СРО-ға оның өтініші бойынша ұсынады және:
- сертификаттау талаптарын сақтауға әсер ететін өнімдерде анықталған осындай шағымдар мен кез келген кемшіліктерге қатысты тиісті шаралар қабылдау;
- қабылданған іс-әрекеттерді құжаттау;
- сертификаттау талаптарын (заңды, коммерциялық, ұйымдастырушылық мәртебесінің немесе меншік нысанының өзгеруі, ұйымдағы және басшылықтағы өзгерістер, өнімдегі немесе өндіріс әдісіндегі өзгерістер, байланыс деректері мен өндіріс орнының өзгеруі, сапа менеджменті жүйесіндегі елеулі өзгерістер) сақтау мүмкіндігіне әсер етуі мүмкін өзгерістер туралы ӨжҚ СРО-ға хабарлау.
“ҰлтССО” АҚ өз қызметін берілген сәйкестік сертификаттарының және бірыңғай нысан бойынша ресімделген сәйкестік туралы тіркелген декларациялардың бірыңғай тізілімін қалыптастыру және жүргізу тәртібі туралы ереженің талаптарына сәйкес жүзеге асыра отырып, Кеден одағының бірыңғай тізіліміне кіреді. Сәйкестікті растау жөніндегі Орган Кеден одағының техникалық регламенттеріне сәйкес міндетті және ерікті салаларда сертификаттау бойынша қызметтер көрсетуге дайын:
- КО ТР 001/2011 “Теміржол жылжымалы құрамының қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 002/2011 “Жоғары жылдамдықты теміржол көлігінің қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 003/2011 “Теміржол көлігі инфрақұрылымының қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 004/2011 “Төмен вольтты жабдықтардың қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 005/2011 “Орау қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 007/2011 “Балалар мен жасөспірімдерге арналған өнімнің қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 008/2011 “Ойыншықтардың қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 009/2011 “Парфюмерлік-косметикалық өнімдердің қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 010/2011 “Машиналар мен жабдықтардың қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 013/2011″Автомобиль және авиация бензиніне, дизель және кеме отынына, реактивті қозғалтқыштарға арналған отынға және мазутқа қойылатын талаптар туралы”;
- КО ТР 014/2011″Автомобиль жолдарының қауіпсіздігі”;
- КО ТР 015/2011 “Астық қауіпсіздігі туралы”;
- ТР ТС 016/2011 “Газ тәрізді отынмен жұмыс істейтін аппараттардың қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 017/2011 “Жеңіл өнеркәсіп өнімдерінің қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 018/2011 “Доңғалақты көлік құралдарының қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 019/2011″ Жеке қорғаныс құралдарының қауіпсіздігі туралы ” – декларациялау бөлігінде;
- ТР ТС 020/2011 “Техникалық құралдардың электромагниттік үйлесімділігі”;
- КО ТР 021/2011 “Тамақ өнімдерінің қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 022/2011 “Таңбалау бөлігіндегі тамақ өнімі”;
- КО ТР 023/2011 “Жемістер мен көкөністерден шырын өнімдеріне техникалық регламент”;
- КО ТР 024/2011 “Май-тоң май өніміне Техникалық регламент”;
- КО ТР 025/2012″Жиһаз өнімдерінің қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 029/2011 “Тағамдық қоспалар, хош иістендіргіштер және технологиялық көмекші құралдар қауіпсіздігінің талаптары”;
- КО ТР 030/2012 “Майлау материалдарына, майларға және арнайы сұйықтықтарға қойылатын талаптар туралы”;
- КО ТР 031/2012 “Ауыл шаруашылығы және орман шаруашылығы тракторлары мен олардың тіркемелерінің қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 032/2013 “Артық қысыммен жұмыс істейтін жабдықтардың қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 033/2013 “Сүт және сүт өнімдерінің қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 034/2013 “Ет және ет өнімдерінің қауіпсіздігі туралы”;
- КО ТР 035/2014 “Темекі өніміне техникалық регламент”;
- ЕАЭО ТР 036/2016 “Отын ретінде пайдалану үшін сұйытылған көмірсутек газдарына қойылатын талаптар”;
- ЕАЭО ТР 040/2016 “Балық және балық өнімдерінің қауіпсіздігі туралы”.
Кеден одағының техникалық регламенттерінің қолданысқа енгізілуіне қарай “ҰлтССО” АҚ сәйкестікті растау жөніндегі органның аккредиттеу саласы кеңейтілетін болады.
- ҚР СТ ISO 45001, ISO 45001 сәйкес еңбек қауіпсіздігі және денсаулықты қорғау менеджменті жүйелері;
- ҚР СТ ISO 9001-2016, ISO 9001:2015 сәйкес сапа менеджменті жүйелері;
- ҚР СТ ISO 14001-2016, ISO 14001:2015 сәйкес экологиялық менеджмент жүйелері;
- ҚР СТ ISO 22000-2019, ISO 22000:2018 сәйкес тамақ өнімдері қауіпсіздігінің менеджмент жүйелері;
- ҚР СТ 1352, SA 8000 сәйкес әлеуметтік жауапкершілік менеджменті жүйелері;
- ҚР СТ 1179-2003 сәйкес НАССР қағидаттары негізінде тамақ өнімдерінің сапасы мен қауіпсіздігін басқару жүйелері;
- МЕМСТ 12.0.230, ҚР СТ 12.0.003, ҚР СТ 12.0.004, МОТ–СУОТ 2001/ILO-OSH 2001 сәйкес еңбекті қорғауды басқару жүйелері;
- ҚР СТ ISO 50001-2019, ISO 50001:2018 сәйкес энергоменеджмент жүйелері.
1 Жалпы ережелер
1.1 “Ұлттық сараптау және сертификаттау орталығы” АҚ менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау жөніндегі органның филиалы (бұдан әрі – Филиал) бейтараптық, құзыреттілік, ашықтық, құпиялылық қағидаттарына сәйкес менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау қызметтерін ұсынады.
1.2 Филиал өз талаптарының, оның ішінде осы шарттардың кез келген өзгерістері туралы клиенттерді уақтылы хабардар етуге жауапты болады.
2 Менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау
Менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау бойынша жұмыстар клиентпен жасалған шарт негізінде жүзеге асырылады және мыналарды қамтиды:
- бастапқы аудит (сертификаттау);
- бірінші және екінші жылдардағы инспекциялық бақылау;
- қайта сертификаттау аудиті (қайта сертификаттау).
2.1 Бастапқы аудит
Бастапқы аудит екі кезеңнен тұрады.
2.1.1 Аудиттің бірінші кезеңі менеджмент жүйесі құжаттамасының стандарттар талаптарына сәйкестігіне талдауды қамтиды. Бірінші кезеңнің нәтижелері бойынша клиентке клиенттің екінші кезеңге дайындығы немесе дайын еместігі туралы қорытынды беріледі. Теріс жағдайда клиентке менеджмент жүйесін жетілдіру және Филиалға орындалған іс-шаралар туралы ақпарат беру ұсынылады.
2.1.2 Аудиттің екінші кезеңі менеджмент жүйесінің клиенттің менеджмент жүйесінің стандарттары мен құжаттарында белгіленген талаптарға сәйкестігін бағалау болып табылады. Аудиттің екінші кезеңі клиенттің кеңсесінде және өндірістік алаңдарында өтеді. Екінші кезеңнің нәтижелері бойынша клиентке акт және есеп ұсынылады. Егер менеджмент жүйесі аудитінің нәтижелері бойынша сәйкессіздіктер анықталса, клиент бара-бар түзету іс-әрекеттерін әзірлеуі және оларды филиалмен келісуі тиіс.
2.1.3 Сәйкестік сертификатын беру шарттары
Сәйкестік сертификаты (бұдан әрі – Сертификат) клиентке келесі міндетті шарттар орындалған кезде беріледі:
- аудиттің бірінші және екінші кезеңдері жүргізілді, сәйкестіктің барлық қажетті куәліктері бар;
- аудит барысында анықталған барлық сәйкессіздіктер жойылды және клиент Филиалға оларды жоюдың объективті дәлелдерін ұсынды;
- клиент филиал алдындағы өзінің шарттық міндеттемелерін толық орындады;
- аудит нәтижелері филиал басшылығымен тексеріліп, бекітілді.
Сертификат Мемлекеттік және орыс тілдерінде ресімделеді және үш жыл бойы жарамды. Менеджмент жүйесіне сәйкестік сертификатымен бірге клиентке сертификаттау белгісін қолдану құқығы беріледі.
2.1.4 Сертификатты және сертификаттау белгісін пайдалану
Клиенттің сертификатты өзгертуге, өзгертуге, бүлдіруге немесе жоюға құқығы жоқ. Клиент инспекциялық бақылау шартының ажырамас бөлігі болып табылатын сертификаттау белгісін қолдану ережелерінің талаптарын сақтауы керек. Филиал сертификаттау мәртебесіне дұрыс сілтеме жасамаған немесе сертификат, сертификаттау белгісі дұрыс пайдаланылмаған жағдайда бақылау жасайды және қажет болған жағдайда шаралар қабылдайды.
2.2 Инспекциялық бақылау
Инспекциялық бақылау сәйкестік сертификатының қолданылу мерзімі ішінде жылына кемінде бір рет жүргізіледі. Бірінші инспекциялық бақылау сертификаттық аудиттен кейін 12 айдан кешіктірілмей жүргізіледі. Сертификатталған клиент кез келген сәтте инспекциялық бақылауға арналған Шартты бұза алады, бұл ретте оның сертификаты күшін жояды.
2.3 Қайта сертификаттау
Қайта сертификаттау сертификаттың қолданылу мерзімі аяқталғанға дейін жүргізіледі. Клиент сертификаттың қолданылу мерзімі аяқталғанға дейін кемінде екі ай бұрын Филиалға өтінім береді.
2.4 Сертификаттау саласын кеңейту немесе қысқарту
Сертификаттау саласын кеңейту немесе қысқарту осы өзгерістің негіздемесін және сертификаттаудың қажетті жаңа саласын көрсете отырып, клиенттің ресми өтініші негізінде жүргізіледі. Сертификаттау саласын өзгерту мақсатында тексеру кезекті инспекциялық бақылау кезінде де, қосымша аудит кезінде де жүргізілуі мүмкін. Тексерудің оң нәтижелері негізінде сертификаттау саласына енгізілген өзгерістері бар жаңа Сертификат беріледі.
2.5 Сәйкестік сертификатының қолданылуын тоқтата тұру немесе күшін жою
2.5.1 Филиал мынадай жағдайларда сертификаттың қолданылуын уақытша тоқтата тұруы мүмкін:
- менеджмент жүйесінің тиімділігіне қойылатын талаптардың жүйелі түрде бұзылуы байқалады;
- клиент инспекциялық бақылау жүргізуге кедергі жасайды;
- клиент Филиалға менеджмент жүйесіндегі елеулі өзгерістер туралы хабарламады;
- менеджмент жүйесіне қойылатын талаптарды белгілейтін стандарттар өзгертілді, ал клиент жаңа талаптарға сәйкестікті қамтамасыз етпейді;
- клиент сертификат пен сертификаттау белгісін пайдалану ережелерін сақтамады;
- клиент өз еркімен сертификаттың қолданылуын тоқтата тұруды сұрады;
- клиенттің қызметін тоқтату (біріктіру, бөліп шығару, меншік нысанын өзгерту және т.б.).
2.5.2 Сертификаттың қолданылуын тоқтата тұру кезінде клиенттің басқару жүйесін сертификаттау уақытша жарамсыз болып саналады және клиенттің сертификаттауды одан әрі жарнамалауға құқығы жоқ.
2.5.3 Сертификаттың қолданылуын қалпына келтіру оның тоқтатыла тұруына әкеп соққан себептерді жоюдың тексерілген фактілерінің негізінде ғана жүргізіледі. Ұйымның өтініші бойынша тоқтатылған сертификаттың қолданылуын қалпына келтіру сертификатты тоқтата тұру мерзімі ішінде Клиенттің жазбаша өтініші негізінде жүргізіледі.
2.5.4 Филиал мынадай жағдайларда сертификаттың қолданылуын жоя алады:
- клиент филиалдың сертификаттау шарттарының орындалуын қамтамасыз етпеді;
- клиенттің тұтынушыларынан объективті жүйелі шағымдар туралы ақпаратты растау;
- клиент сәйкестік сертификатының қолданылуын тоқтата тұру себептерін жойған жоқ.
Сертификаттың қолданылуы тоқтатыла тұрған немесе күші жойылған жағдайда Филиал Клиентті қабылданған шешім және оның себептері туралы жазбаша түрде хабардар етеді және ақпаратты ҚР Техникалық реттеу және метрология уәкілетті органына жібереді.
3 Қауіпсіздік
Клиент менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау бойынша қызмет көрсету процесіне тартылған қызметкерлердің қауіпсіздігі үшін жауапкершілікті өзіне алады. Қажет болған жағдайда клиент филиал қызметкерлеріне қауіпсіздік техникасы бойынша нұсқаулық жүргізіп, оларды қажетті жеке қорғану құралдарымен қамтамасыз етуі тиіс.
1 Жалпы ережелер
1.1 Осы талаптар барлық мүдделі тараптар үшін ашық болып табылады және шағымдар мен шағымдармен жұмыс істеу тәртібін белгілейді:
- қызметтерді тұтынушылар • сондай-ақ басқа да мүдделі тараптар;
- басқа сертификатталған ұйымдардың;
- аккредиттеу органдарының;
- мемлекеттік басқару органдарының, басқа да заңды және
- жеке тұлғалар.
және қызметтерді тұтынушылардан шағымдармен.
1.2 “Ұлттық сараптау және сертификаттау орталығы” АҚ (бұдан әрі – Филиал) менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау жөніндегі орган филиалының персоналы және тартылатын персонал нормативтік құжаттардың талаптарына сәйкес қызметтерді орындайды, сондай-ақ ықтимал наразылықтардың, апелляциялар мен шағымдардың алдын алуға бағытталған әрекеттерді орындайды (ықтимал наразылықтардың, апелляциялар мен шағымдардың себептерін анықтау және жою).
2 Шағымдарды, апелляцияларды және шағымдарды қабылдау, тіркеу
2.1 Наразылықтардың, апелляциялар мен шағымдардың түсу арналары: қағаз және электрондық жеткізгіштердегі кіріс хат-хабарлары, бұқаралық ақпарат құралдары, мүдделі тараптардың өтініштері, оның ішінде ішкі шағымдар, ауызша өтініштер, телефон қоңыраулары болуы мүмкін.
2.2 Шағым, апелляция және шағым түскен кезде шағым, апелляция және шағым түскен күні тұтынушылардың шағымдарын, апелляцияларын және шағымдарын тіркеу журналында тіркеледі. Филиал наразылықтарды, апелляциялар мен шағымдарды алғанын растайды және одан әрі жұмыс барысы мен қол жеткізілген нәтиже туралы шағым, апелляция немесе шағымды берушіге хабарлайды.
3 Шағымдар мен шағымдарды қарау
3.1 Шағым немесе шағымды алғаннан кейін Филиал осы шағым немесе шағымның өзі жауап беретін сертификаттау әрекеттеріне қатысы бар-жоғын анықтайды және егер “иә” болса, онда ол онымен жұмыс істей бастайды. Егер шағым немесе шағым сертификатталған клиентке қатысты болса, шағым немесе шағымды тексеру кезінде оның сертификатталған басқару жүйесінің тиімділігі қарастырылуы керек.
3.2 Филиалға келіп түскен сертификатталған клиентке қатысты кез келген шағым немесе шағым бойынша осы сертификатталған клиенттің атына сұрау жіберіледі. Тіркелген шағым немесе шағымды бөлімше басшысы:
- шағым немесе шағым филиалдың (филиал бөлімшесінің)жұмысындағы кемшілік болып табылатындығын анықтау;
- шағымның немесе шағымның пайда болу себебін анықтау;
- қажетті түзету және алдын алу іс-шараларын әзірлеу.
3.3 Талдау тиісті жұмысқа немесе қызметке қойылатын талаптарды анықтайтын нормативтік құжаттар негізінде жүргізіледі. Тиісті жұмысқа, қызметке немесе Филиал құжатына қойылатын талаптарға қатысты шағымдардың немесе шағымдардың заңдылығы шешім қабылдау үшін өлшем болып табылады.
3.4 Шағым немесе шағым берушіге хабарланатын шешімді шағым немесе шағым нысанасына қатысы жоқ тұлға (- лар) қабылдайды (немесе қарайды және бекітеді). Шағым немесе шағым негізді болған жағдайда
түзету және ескерту әрекеттері орындалады, мерзімдер мен орындаушылар тағайындалады. Наразылықтарды немесе шағымдарды тексеру және жою нәтижелері Басқарушы кеңестің, қызметіне осы шағым немесе шағым жататын Орындаушы бөлімшенің назарына міндетті түрде жеткізіледі.
3.5 Шағымды немесе шағымды талдау және өңдеу нәтижелері жазбаша түрде осы шағым немесе шағым түскен ұйымның назарына жеткізіледі. Шағым немесе шағым негізсіз болған жағдайда шағымда немесе шағымда көрсетілген жағдайға қатысты филиалдың іс-әрекетінің дұрыстығын дәлелдеумен ресми жауап дайындалады. Жауапта талаптарға сәйкес жұмыс орындалған немесе қызмет көрсетілген нормативтік құжаттарға сілтемелер көрсетілуі керек.
3.6 Шағымдар немесе шағымдар бойынша қабылданған іс-қимылдардың нәтижелері басқарушы кеңеске жеткізіледі.
3.7 Филиал шағым немесе шағым берушімен бірлесіп, шағым немесе шағымның мәні және олар бойынша қабылданған шешім жарияланатындығын және егер бар болса, қандай дәрежеде екенін анықтайды.
4 Апелляцияларды қарау
4.1 Келіп түскен апелляцияны басқару жөніндегі іс-қимылдарды филиалдың басқарушы директоры сәйкестікті растау және сертификаттық шешім қабылдау бойынша осы жұмыстарды жүргізуге қатыспаған адамға (адамдарға) тапсырады. Бұл тұлға апелляция пәні бойынша құжаттарды жинау және дайындау және оларды алдын ала талдау үшін жауапты болады.
4.2 Апелляцияны алдын ала талдау апелляцияның негізділігін анықтау, апелляцияның пайда болу себебін анықтау және алынған апелляцияға қатысты қажетті іс-әрекеттерді айқындау мақсатында осы апелляция құзыретіне жататын бөлімше басшысымен бірлесіп жүргізіледі. Бұл ретте апелляция берген адам ұсынған шараларды ескере отырып, апелляцияның қанағаттандырылуы мүмкін бе екені айқындалады. Апелляцияны талдау тиісті жұмысқа, өнімге, қызметке немесе құжатқа қойылатын талаптарды анықтайтын нормативтік құжаттар негізінде жүргізіледі.
4.3 Апелляция заңсыз сипатта болуы мүмкін, өйткені ол көрінеу дұрыс әрекеттер мен филиал қызметінің нәтижелеріне берілуі мүмкін. Апелляция негізді болған жағдайда жауапты тұлға қажетті іс-қимылдар жоспарын әзірлейді, нақты мерзімдер мен тиісті іс-қимылдардың орындалуына жауапты филиал бөлімшесін айқындайды.
4.4 Талдау нәтижелері және барлық апелляциялар бойынша әзірленген іс-қимылдар мақұлдау және түпкілікті шешім қабылдау үшін сәйкестікті растау жөніндегі органның апелляциялық комиссиясына ұсынылады.
4.5 Сәйкестікті растау жөніндегі органның апелляциялық комиссиясы қабылдаған шешім, сондай-ақ филиал тарапынан апелляцияны талдау және өңдеу нәтижелері апелляцияға өтініш берушіге жазбаша түрде жеткізіледі.
4.6 Егер өтініш беруші апелляцияны қарау нәтижелеріне қанағаттанбаса, онда ол филиалдың әрекетіне аккредиттеу жөніндегі уәкілетті органның апелляциялық комиссиясына шағым беруге құқылы.
4.7 Апелляция негізсіз болған жағдайда жауапты тұлға өтініш берушінің атына апелляция берілген жағдайға қатысты филиал іс-әрекетінің дұрыстығын дәлелдеумен ресми жауап дайындайды. Жауапта талаптарға сәйкес сәйкестікті растау туралы шешім қабылданған нормативтік құжаттарға сілтемелер келтірілуі тиіс.
5 Жауапты қалыптастыру
Шағымдарға, апелляцияларға және шағымдарға жіберілетін барлық жауаптар филиалдың фирмалық бланкілерінде ресімделеді. Шағымға, апелляцияға немесе шағымға жауаптың екінші данасы тиісті орындаушылардың, сондай-ақ орындауға тартылған бөлімшелер бастықтарының, мамандардың бұрыштамаларымен және филиалдың бекітілген істер номенклатурасына сәйкес осы құжат бойынша барлық хат алмасулар іске тігіледі
Менеджмент жүйесiнің сәйкестігін растауға өтінім
Құпиялылықты қорғау саясаты
Сапа саласындағы саясат
Сәйкестік сертификаттарының қолданылуын тоқтата тұру және жою саясаты
Бейтараптықты басқару саясаты
Тапсырыс берушілер туралы жазбаларды сақтау саясаты
Менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау органының сапа саласындағы саясаты
Сертификаттау белгісін басқару саясаты (сертификаттау логотипі)